marți, 22 aprilie 2008

Insuportabila mediocritate a fiintelor romanesti

Normal ca aveam in minte Kundera cand am ales titlul. Nu va mai spasmati! Am recunoscut, pentru a nu fi acuzat de plagiat. Am inlocuit doar usuratate su mediocritate, iar fiinta l-am pus la plural (fiintelor), iar la final am adugat romanesti. Pana la urma, folosindu-ma de variatiunile limbii romane, pot sa spun ca am fost original. Desigur, ma refer si eu la fiintele umane. Despre oameni e vorba. Despre mine, despre el, ea, despre voi, ei, ele si despre mine. Daca ma insel, va rog sa ma contraziceti.
Mediocritate ar inseamna cumva de mijloc. Eu as spune ca facem cu totii parte din clasa de mijloc. Oare asa s-ar traduce mediocritatea? Indoi-m-as! Gigi Becali nu e din clasa de mijloc dar e cvasi-submediocru. Mai e si paranoic, cu ifose de dictator. Irinel Columbeanu e si el mediocru desi e din clasa de sus. E penibil de mediocru. A devenit ridicol de mediocru cand s-a lasat tras in reality show-ul neveste-sii. Dinu Patriciu e cel mai bogat. High-level, dar eu il vad mediocru. Ce a lasat maret Patriciu in urma sa? Nici macar o vorbulita. Mediocru total. Sigur, cu conturile pline. Exemplele astea de baieti mediocri, dar fandositi, imbracati elegant, carati de masini capitonate in piele de animale rare, ar putea continua pana maine dimineata. N-avem timp de prostii.
Sa-i lasam pe ei si sa mergem mai departe. La mediocritatea clasei de mijloc. A po(pulimii). Mediocritate marcanta sustinuta de cateva milioane bune. Oameni a caror nazuinta e franta. Muncind de dimineata pana seara, platind facturi din banii castigati, iesind in weekend la iarba verde si lasand jeg si gunoi in urma, denota urmele unei mediocritati crase. Asa, de soi. Nimeni nu se trezeste din mediocritate. Suntem fiinte romanesti mediocre, dar mandre. Mediocre, dar multe. Insuportabil de mediocre. Subsemnatul nu doreste sa se excluda din categoria analizata.
Au revoir!

2 comentarii:

Anonim spunea...

ahaha, asta e a doua oara cand observ o vulgaritate la tine :P subtila, ce-i drept :)) da.. mediocru.. sincer, m-as bucura sa fie mai multi oameni mediocri si mai putin patetici si penibili.. am avea si noi de unde sa crestem, am avea material..

Anonim spunea...

numai a doua oara? :)) eu m-as bucura sa fie mai putini mediocrii si penibili, chiar daca sunt patetici :)